Ustawienie geometrii kół
cena: od 100/pln
Geometria kół
Geometria kół to ogólne określenie kilku ustawień (w tym ustawienia zbieżności kół), które wymagają okresowego sprawdzenia i ewentualnej korekcji. Optymalne ustawienia są określone przez producenta dla danego modelu. Prawidłowo ustawiona geometria wpływa na zwiększenie komfortu jazdy i poziomu bezpieczeństwa. Auto z właściwie ustawioną geometrią zużywa mniej paliwa, ze względu na mniejsze opory podczas jazdy. Odpowiednio ustawiona geometria kół znacznie przedłuża także życie opon, jak również elementów układu kierowniczego oraz zawieszenia.
Geometrię kół ustawiamy przy pomocy nowoczesnego urządzenia firmy John Bean Visual Liner 3D, które wykorzystuje najbardziej zaawansowaną technologię pomiaru, bazującą na trójwymiarowej matrycy.Dzięki rzeczywistej analizie obrazu w układzie trójwymiarowym (system 3D), nie jest potrzebne przeprowadzanie klasycznej kompensacji bicia obręczy. Taka technologia pomiaru gwarantuje jego niezawodność i wysoką jakość obsługi samochodu.
Po wykonanym pomiarze i korekcji klient otrzymuje wydruk z aktualnymi parametrami układu jezdnego. Nasze wydruki honorowane są przez towarzystwa ubezpieczeniowe.
zbieżność kół
kąt wybiegu
kąt pochylenia koła
kąt pochylenia sworznia zwrotnicy przedniego koła
kąt pochylenia tylnego koła
kąt zbieżności tyłu
kąt różnicowy mechanizmu kierowniczego
wysokość pojazdu z tyłu i przodu
przesunięcie koła (np. w autach sportowych)
ustawienia przegubu kulowego dolnego i górnego (np. w pickupach)
Co dzieje się w samochodzie z niewłaściwie ustawioną geometrię kół?
Jeśli geometria kół jest źle ustawiona auto nie zachowuje odpowiedniego toru podczas jazdy zarówno na wprost jak i w zakręcie. Jest to odczuwalne jako ściąganie w jedną stronę i wymaga częstych korekt kierownicą. Często dochodzi do nieadekwatnego zużycia bieżnika opon i skrócenia okresu ich eksploatacji. Przyspieszonemu zużyciu ulegają też elementy zawieszenia i układu kierowniczego. Niewłaściwie ustawionej geometrii towarzyszy też zwiększone spalanie, na skutek dodatkowych oporów w czasie jazdy.
Geometria może się zmienić w trakcie użytkowania auta z powodu zużycia elementów zawieszenia, na skutek wjechania w większą dziurę, po kolizji i wypadku, jak również po ingerencji w układ zawieszenia i kierowniczy, polegającej na montażu nowych elementów lub zamontowaniu opon o innym rozmiarze niż zalecany przez producenta.