Uszczelka pod głowicą

 

Uszczelka podgłowicowa umieszczona jest między głowicą a kadłubem silnika. Zadaniem uszczelki jest odizolowanie oleju i płynu chłodniczego, których temperatury w czasie działania silnika są skrajnie różne, oraz zapobieganie przedostawaniu się płynu chłodniczego do cylindrów.

Uszczelka pod głowicą izoluje część głowicy i bloku silnika od nagrzewających się do ponad 2000 stopni Celsjusza komór spalania.

Uszczelka musi wytrzymywać wysokie ciśnienie, które powstaje w komorach spalania i gwałtowne zmiany temperatur.

W takich warunkach czasem dochodzi do rozszczelnienia i wymagana jest wymiana uszczelki.

Pierwszymi objawami awarii, które może zaobserwować uzytkownik to nierówna praca silnika ustępująca zaraz po nagrzaniu się jednostki napędowej czy regularne ubytki płynu chłodniczego mogą. Jednak te same objawy występują też przy innych usterkach np. nieszczelności układu chłodzenia czy uszkodzony silnik krokowy.

By upewnić się, że mamy rzeczywiście do czynienia z uszkodzoną uszczelką warto przeprowadzić dokładną diagnostykę.

Na zdjęciu głowica silnika.

Pełen zakres usług

Zadzwoń i umów się na wizytę